Historia Spółki rozpoczęła się 7
stycznia 1997 roku. Wtedy powstał PETROLOT powołany wspólnie przez Petrochemię
Płock (obecnie PKN ORLEN) i Polskie Linie Lotnicze LOT. 15 marca 1997 roku spółka rozpoczęła swoją działalność przejmując
sprzedaż i dystrybucję paliw lotniczych i samochodowych od służby paliwowej PLL
LOT. Szybko jednak stała się liderem na rynku paliwa lotniczego. Dodatkowo
prowadziła stację paliw samochodowych, gdzie tankowane były auta indywidualnych
klientów i firm znajdujących się na lotnisku oraz różne pojazdy specjalistyczne
poruszające się po płycie lotniska. W marcu 2013 roku jedynym udziałowcem Spółki został
PKN ORLEN. Cztery lata później, w kwietniu
2017 roku, Spółka zmieniła swoją nazwę z PETROLOT na ORLEN Aviation
i tę markę konsekwentnie buduje.
Obecnie ORLEN Aviation jest liderem usług magazynowania paliw lotniczych i tankowania statków powietrznych,
dostarcza paliwo na 10 polskich lotnisk: w Krakowie, Poznaniu, Gdańsku,
Szczecinie, Katowicach, Bydgoszczy, Modlinie, Łodzi i dwa w Warszawie, gdzie
posiada swoje Filie. Firma współpracuje
z agentami paliwowymi, pośredniczącymi w sprzedaży paliw lotniczych liniom
lotniczym i klientom indywidualnym.
Spółka
jest regularnie zapraszana do obsługi prestiżowych pokazów lotniczych i
festynów promocyjnych typu „Air Show”, na których zapewnia profesjonalne
dostarczanie paliwa lotniczego do statków powietrznych różnych typów, włącznie
z samolotami bojowymi, transportowymi, sportowymi i komunikacyjnymi, bez
względu na ich rok wykonania.
Wszystkie
usługi wykonywane są zgodnie z najwyższymi standardami, dzięki takim
certyfikatom jak System Zarządzania Jakością zgodny z normą ISO czy certyfikat Agenta Obsługi Naziemnej.
Od marca 2016 roku Spółka jest członkiem Joint
Inspection Group, wiodącej światowej organizacji zajmującej się opracowywaniem
standardów dostaw paliwa lotniczego, obejmujących cały łańcuch dostaw paliw
lotniczych, od rafinerii do skrzydła samolotu. Standardy te są powszechnie
stosowane na całym świecie i wymagane przez większość linii lotniczych.
Zgodnie z wymaganiami EASA
(Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego) Spółka opracowała i wdrożyła System
Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS – Safety Management System), który stanowi
element składowy systemu zarządzania w organizacji, ukierunkowany na świadome ograniczanie prawdopodobieństwa
zaistnienia katastrofy poprzez identyfikację zagrożeń i ryzyk, które
mogą mieć wpływ na organizację, w taki sposób, żeby można było zastosować
odpowiednie środki ograniczające ryzyko do tak niskiego poziomu, jak jest to
rozsądnie możliwe.
Wysoko wykwalifikowani pracownicy,
wieloletnie doświadczenie, niezbędne zaplecze techniczne, a także wszelkie
wymagane zezwolenia, są gwarantem bezpieczeństwa i wysokiej jakości
świadczonych usług.
Misją Spółki jest nie tylko dostarczanie
najwyższej jakości produktów, usług paliwowych w portach lotniczych i
zwiększanie bezpieczeństwa podróży lotniczej, lecz także tworzenie warunków
rozwoju pracowników i bezpiecznego środowiska pracy oraz zmniejszanie
oddziaływania na środowisko przez aktywne wspieranie rozwoju paliw
zrównoważonych.